W stażach zawodowych weźmie udział 40 uczniów kształcących się w zawodach: technik informatyk, technik budownictwa, technik obsługi turystycznej, technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej. Uczniowie odbędą praktyki zawodowe we francuskim środowisku pracy, gdzie poznają i przećwiczą umiejętności praktyczne wymagane w danym zawodzie, które pozwolą im stać się lepszymi fachowcami w swojej dziedzinie. Zdobędą pierwsze doświadczenia w nowych warunkach zawodowych i społecznych. Przejście z ławy szkolnej na stanowisko pracy i zderzenie z inną kulturą oraz językiem, skoncentruje ich uwagę na doskonaleniu umiejętności kluczowych, a jednocześnie otworzy ich na kulturę Francji i Europy, z zachowaniem tożsamości regionalnej i kulturowej. W job shadowingu systemu dualnego weźmie udział 24 pracowników związanych z kształceniem zawodowym, w tym nauczyciele różnych branż, doradcy zawodowi oraz osoby organizujące kształcenie praktyczne. Będą oni obserwować we francuskich instytucjach kształcenia zawodowego organizację kształcenia dualnego, zasady współpracy na linii szkoła - przedsiębiorstwo i wykorzystanie zasobów przedsiębiorstw do realizacji kształcenia w poszczególnych zawodach. Poprzez udział w projekcie pracownicy zwiększą swoje kompetencje zawodowe, przez co podniosą jakość kształcenia i efektywność w swoich placówkach. Komunikowanie się w języku angielskim i francuskim podwyższy umiejętności językowe uczestników, a kontakty z francuską kulturą wzmocnią w nich poczucie wspólnoty europejskiej.
Zarządzanie projektem przebiega zgodnie z Polityką Jakości CKPiU wg ISO 9001:2008 oraz wytycznymi Programu Erasmus + Wnioski z job shadowingu i staży pozwolą na wypracowanie materiałów do promocji kształcenia dualnego. Projekt będzie rzutował na dalszą współpracę pomiędzy partnerami, rozwinie kontakty z lokalnym rynkiem pracy, które w przyszłości mogą mieć wpływ na zmianę organizacji kształcenia zawodowego w regionie i kraju.