Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Procedura pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej - link

Program Wychowawczo-Profilaktyczny - link

 

CKPiU udziela uczniom i słuchaczom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w celu rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, wspomagania w podejmowaniu decyzji edukacyjnych i złagodzenia albo wyeliminowania zaburzeń stanowiących podstawę objęcia pomocą.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w CKPiU udzielana jest przez wszystkich nauczycieli, opiekunów, pedagoga i doradcę zawodowego w przypadku:

  • niepełnosprawności
  • niedostosowania społecznego
  • zagrożenia niedostosowaniem społecznym
  • szczególnych uzdolnień
  • specyficznych trudności w uczeniu się
  • zaburzeń komunikacji językowej
  • choroby przewlekłej
  • sytuacji kryzysowych lub traumatycznych
  • niepowodzeń edukacyjnych
  • zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego, kontaktami środowiskowymi
  • trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.

Formy pomocy

W CKPiU pomoc psychologiczno-pedagogiczna  jest udzielana uczniom i słuchaczom w formie:

  • porad, konsultacji dla uczniów i słuchaczy
  • porad i konsultacji, warsztatów oraz szkoleń organizowanych dla rodziców
  • zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów mających trudności w nauce, w szczególności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej do czasu zlikwidowania opóźnień w uzyskaniu osiągnięć edukacyjnych
  • zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem dalszego kształcenia i kariery zawodowej
  • zajęć rozwijających uzdolnienia dla uczniów szczególnie uzdolnionych.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2016-03-07
Data publikacji:2016-03-07
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:
Liczba odwiedzin:633